REGULAMIN ORGANIZACYJNY
BodyCareClinic Sp. z o.o.


I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Pełna nazwa podmiotu leczniczego: BodyCareClinic Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. 

  2. Forma prawna: Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. NIP 6342778295, REGON: 241898299

  3. Siedziba i adres: ul. Opolska 7/3, 40-084 Katowice.

  4. Podstawa prawna działalności: Podmiot leczniczy działa na podstawie przepisów ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej oraz innych obowiązujących regulacji prawnych. Wpisany jest do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą, prowadzonego przez Wojewodę Śląskiego, pod numerem 000000204918

  5. Obszar działania: BodyCareClinic świadczy usługi w ramach jednej placówki zlokalizowanej w Katowicach.

  6. Zakres działalności: Podmiot leczniczy wykonuje usługi w zakresie medycyny estetycznej

  7. Forma finansowania: Placówka świadczy usługi wyłącznie odpłatnie, nie realizuje świadczeń w ramach NFZ.

  8. Na terenie BodyCareClinic w miejscach ogólnodostępnych prowadzony jest monitoring wizyjny z zapisem obrazów. Monitoring jest prowadzony w celu zwiększenia bezpieczeństwa pacjentów i pracowników oraz ochrony mienia.

  9. Administratorem systemu monitoringu jest BodyCareClinic sp. z o.o., ul. Opolska 7/3, 40-084 Katowice.

  10. System monitoringu wizyjnego składa się z kamer zainstalowanych wewnątrz budynków, jak również oprogramowania oraz wszelkich niezbędnych urządzeń i oprzyrządowania wykorzystywanego do rejestrowania, zbierania i przechowywania obrazu.

  11. Monitoring obejmuje pomieszczenia ogólnodostępne – korytarze oraz recepcję.

  12. Celem funkcjonowania BodyCareClinic jest udzielanie świadczeń zdrowotnych służących zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia oraz inne działania medyczne wynikające z procesu leczenia lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonania; promocja zdrowia i profilaktyka chorób.

  13. Zadania BodyCareClinic to:

  1.  Świadczenie usług medycznych

  • Diagnostyka i leczenie schorzeń zgodnie z zakresem działalności podmiotu.

  • Wykonywanie zabiegów medycznych zgodnie z obowiązującymi standardami.

  1. Organizacja pracy placówki

  • Prowadzenie rejestracji pacjentów oraz dokumentacji medycznej zgodnie z obowiązującymi przepisami.

  • Monitorowanie jakości świadczonych usług i podejmowanie działań naprawczych w razie potrzeby.

  1. Bezpieczeństwo i higiena pracy

  • Stosowanie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów sanitarno-epidemiologicznych.

  • Utylizacja odpadów medycznych zgodnie z obowiązującymi przepisami.

  1. Szkolenia i rozwój personelu

  • Organizowanie szkoleń dla personelu medycznego w zakresie nowych metod leczenia oraz procedur medycznych.

  • Wspieranie kształcenia ustawicznego i podnoszenia kwalifikacji pracowników.

  • Zapewnienie zgodności kwalifikacji personelu z obowiązującymi wymaganiami.

  1. Ochrona praw pacjenta i zgodność z przepisami

  • Zapewnienie dostępu do informacji o stanie zdrowia pacjenta i możliwości leczenia.

  • Przestrzeganie tajemnicy lekarskiej oraz ochrony danych osobowych pacjentów.

  • Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków pacjentów w sposób przejrzysty i zgodny z przepisami prawa.

  1. Zarządzanie finansami i dokumentacją

  • Prowadzenie prawidłowej ewidencji finansowej i rozliczeń zgodnie z obowiązującymi przepisami.

  • Obsługa płatności

  • Archiwizacja dokumentacji medycznej oraz finansowej zgodnie z obowiązującymi regulacjami.



II. STRUKTURA ORGANIZACYJNA

  • Zakład leczniczy:

    • BodyCareClinic prowadzi jeden zakład leczniczy pod nazwą „Przychodnia lecznicza przy BodyCareClinic”.

    • Zakład leczniczy dzieli się na komórki organizacyjne w postaci poradni, w których odbywa się ambulatoryjne leczenie specjalistyczne.

  • Komórki organizacyjne

    • W Zakładzie leczniczym funkcjonuje Poradnia Medycyny Estetycznej

  • Organizacja i zadania komórek organizacyjnych zakładu leczniczego

    • Poradnia Medycyny Estetycznej podlega pod Kierownika Medycznego placówki

    • Poradnia Medycyny Estetycznej wykorzystuje jednorazowe wyroby medyczne oraz wykorzystuje urządzenia medyczne, do których należą urządzenia służące do laseroterapii, kriolipolizy i mezoterapii.

    • Do zadań Poradni Medycyny Estetycznej należy:

      • Wykonywanie zabiegów z zakresu medycyny estetycznej, poprawiających wygląd i kondycję skóry.

      • Diagnostyka i konsultacje w zakresie przeciwwskazań i możliwości leczenia estetycznego.

      • Prowadzenie dokumentacji medycznej pacjentów, w tym zgód na zabiegi.

      • Zapewnienie bezpieczeństwa procedur oraz przestrzeganie standardów sanitarnych i epidemiologicznych.

      • Konsultowanie pacjentów przed i po zabiegach oraz udzielanie zaleceń pozabiegowych.

  • Zarządzanie podmiotem leczniczym:

    • Placówką zarządza właściciel, który jest jednocześnie kierownikiem medycznym oraz prezesem zarządu.

  • Personel:

    • W placówce zatrudnieni są:

      • lekarze dentyści,

      • lekarze medycyny,

  • Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą

    • BodyCareClinic obecnie nie posiada stałej współpracy z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą. Pełen zakres wykonywanych świadczeń, jak i opieka pozabiegowa nad pacjentami odbywa się w ramach Poradni Medycyny Estetycznej


III. PRZEBIEG PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH

  • Rejestracja pacjentów odbywa się poprzez:

    • telefoniczny kontakt z recepcją,

    • system rejestracji online,

    • osobiste zgłoszenie się w placówce.

  • Zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych:

    • Konsultacje i diagnostyka

      • Konsultacje lekarskie przed zabiegami estetycznymi (ocena stanu skóry, kwalifikacja do zabiegów).

      • Diagnostyka problemów skórnych (przebarwienia, blizny, zmarszczki, utrata jędrności).

      • Ocena przeciwwskazań do zabiegów medycyny estetycznej.

    • Zabiegi regeneracyjne i anti-aging

      • Mezoterapia igłowa i bezigłowa 

      • Terapia osoczem bogatopłytkowym (PRP)  

      •  Peelingi medyczne

    • Zabiegi z użyciem toksyny botulinowej

    • Zabiegi wypełniające i modelujące

    • Laseroterapia 

      • Laserowe usuwanie przebarwień i zmian naczyniowych.

      • Laserowa redukcja blizn i rozstępów.

      • Fotoodmładzanie skóry – poprawa kolorytu i struktury skóry.

    • Leczenie problemów dermatologicznych i blizn

      • Terapia trądziku aktywnego i blizn potrądzikowych

      • Leczenie rozstępów – terapia łączona

      • Zabiegi na skórę głowy – leczenie łysienia i wypadania włosów

    • Opieka pozabiegowa

      • Zalecenia dotyczące pielęgnacji skóry po zabiegach.

      • Monitorowanie efektów terapii estetycznej.

  • Dokumentacja medyczna:

    • Dokumentacja medyczna prowadzona jest w formie papierowej.

    • Pacjenci podpisują zgodę na zabiegi w formie papierowej przed przystąpieniem do świadczenia usługi.

  • Dostęp do dokumentacji medycznej:

    • Pacjenci mogą złożyć wniosek o wydanie dokumentacji medycznej.

    • Dokumentacja jest wydawana zgodnie z terminami i zasadami określonymi w obowiązujących przepisach prawa.

    • Dokumentacja medyczna wydawana jest pacjentowi nieodpłatnie

  • Godziny otwarcia:

    • Od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 20:00

  • Zasady płatności:

    • Świadczenia zdrowotne realizowane są odpłatnie.

    • Dostępne formy płatności:

      • gotówka,

      • karta płatnicza,

      • przelew bankowy,

      • BLIK,

      • Mediraty (ratalny system płatności za usługi medyczne).

    • Aktualny cennik dostępny jest w recepcji placówki oraz na stronie www.bodycareclinic.pl/cennik


IV. PRAWA PACJENTÓW

  • Każdy pacjent ma prawo do:

    • świadczeń zdrowotnych zgodnych z aktualnym stanem wiedzy medycznej,

    • poszanowania godności i intymności w trakcie świadczenia usług,

    • uzyskania informacji o swoim stanie zdrowia, proponowanym leczeniu i jego konsekwencjach,

    • zgłaszania uwag i skarg dotyczących udzielanych świadczeń.

  • Pacjent zobowiązany jest do:

    • przestrzegania regulaminu placówki,

    • terminowego regulowania należności za usługi,

    • dostarczania rzetelnych informacji dotyczących swojego stanu zdrowia.


V. POLITYKA REKLAMACJI

  • Reklamacje dotyczące świadczonych usług mogą być składane pisemnie w recepcji placówki lub drogą elektroniczną.

  • Reklamacja powinna zawierać:

    • imię i nazwisko pacjenta,

    • datę świadczenia usługi,

    • szczegółowy opis zastrzeżeń.

  • Reklamacje rozpatrywane są w terminie do 14 dni roboczych od daty wpłynięcia wniosku.

  • W uzasadnionych przypadkach BodyCareClinic może zaproponować korektę usługi lub inne formy rekompensaty.


VI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Regulamin organizacyjny obowiązuje od dnia jego zatwierdzenia.

  2. Wszelkie zmiany w regulaminie wymagają zatwierdzenia przez kierownika podmiotu leczniczego.

  3. Regulamin jest dostępny w siedzibie placówki oraz może być udostępniony pacjentom na ich żądanie.