REGULAMIN ORGANIZACYJNY
BodyCareClinic Sp. z o.o.
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
Pełna nazwa podmiotu leczniczego: BodyCareClinic Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.
Forma prawna: Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. NIP 6342778295, REGON: 241898299
Siedziba i adres: ul. Opolska 7/3, 40-084 Katowice.
Podstawa prawna działalności: Podmiot leczniczy działa na podstawie przepisów ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej oraz innych obowiązujących regulacji prawnych. Wpisany jest do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą, prowadzonego przez Wojewodę Śląskiego, pod numerem 000000204918
Obszar działania: BodyCareClinic świadczy usługi w ramach jednej placówki zlokalizowanej w Katowicach.
Zakres działalności: Podmiot leczniczy wykonuje usługi w zakresie medycyny estetycznej
Forma finansowania: Placówka świadczy usługi wyłącznie odpłatnie, nie realizuje świadczeń w ramach NFZ.
Na terenie BodyCareClinic w miejscach ogólnodostępnych prowadzony jest monitoring wizyjny z zapisem obrazów. Monitoring jest prowadzony w celu zwiększenia bezpieczeństwa pacjentów i pracowników oraz ochrony mienia.
Administratorem systemu monitoringu jest BodyCareClinic sp. z o.o., ul. Opolska 7/3, 40-084 Katowice.
System monitoringu wizyjnego składa się z kamer zainstalowanych wewnątrz budynków, jak również oprogramowania oraz wszelkich niezbędnych urządzeń i oprzyrządowania wykorzystywanego do rejestrowania, zbierania i przechowywania obrazu.
Monitoring obejmuje pomieszczenia ogólnodostępne – korytarze oraz recepcję.
Celem funkcjonowania BodyCareClinic jest udzielanie świadczeń zdrowotnych służących zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia oraz inne działania medyczne wynikające z procesu leczenia lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonania; promocja zdrowia i profilaktyka chorób.
Zadania BodyCareClinic to:
Świadczenie usług medycznych
Diagnostyka i leczenie schorzeń zgodnie z zakresem działalności podmiotu.
Wykonywanie zabiegów medycznych zgodnie z obowiązującymi standardami.
Organizacja pracy placówki
Prowadzenie rejestracji pacjentów oraz dokumentacji medycznej zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Monitorowanie jakości świadczonych usług i podejmowanie działań naprawczych w razie potrzeby.
Bezpieczeństwo i higiena pracy
Stosowanie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów sanitarno-epidemiologicznych.
Utylizacja odpadów medycznych zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Szkolenia i rozwój personelu
Organizowanie szkoleń dla personelu medycznego w zakresie nowych metod leczenia oraz procedur medycznych.
Wspieranie kształcenia ustawicznego i podnoszenia kwalifikacji pracowników.
Zapewnienie zgodności kwalifikacji personelu z obowiązującymi wymaganiami.
Ochrona praw pacjenta i zgodność z przepisami
Zapewnienie dostępu do informacji o stanie zdrowia pacjenta i możliwości leczenia.
Przestrzeganie tajemnicy lekarskiej oraz ochrony danych osobowych pacjentów.
Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków pacjentów w sposób przejrzysty i zgodny z przepisami prawa.
Zarządzanie finansami i dokumentacją
Prowadzenie prawidłowej ewidencji finansowej i rozliczeń zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Obsługa płatności
Archiwizacja dokumentacji medycznej oraz finansowej zgodnie z obowiązującymi regulacjami.
II. STRUKTURA ORGANIZACYJNA
Zakład leczniczy:
BodyCareClinic prowadzi jeden zakład leczniczy pod nazwą „Przychodnia lecznicza przy BodyCareClinic”.
Zakład leczniczy dzieli się na komórki organizacyjne w postaci poradni, w których odbywa się ambulatoryjne leczenie specjalistyczne.
Komórki organizacyjne
W Zakładzie leczniczym funkcjonuje Poradnia Medycyny Estetycznej
Organizacja i zadania komórek organizacyjnych zakładu leczniczego
Poradnia Medycyny Estetycznej podlega pod Kierownika Medycznego placówki
Poradnia Medycyny Estetycznej wykorzystuje jednorazowe wyroby medyczne oraz wykorzystuje urządzenia medyczne, do których należą urządzenia służące do laseroterapii, kriolipolizy i mezoterapii.
Do zadań Poradni Medycyny Estetycznej należy:
Wykonywanie zabiegów z zakresu medycyny estetycznej, poprawiających wygląd i kondycję skóry.
Diagnostyka i konsultacje w zakresie przeciwwskazań i możliwości leczenia estetycznego.
Prowadzenie dokumentacji medycznej pacjentów, w tym zgód na zabiegi.
Zapewnienie bezpieczeństwa procedur oraz przestrzeganie standardów sanitarnych i epidemiologicznych.
Konsultowanie pacjentów przed i po zabiegach oraz udzielanie zaleceń pozabiegowych.
Zarządzanie podmiotem leczniczym:
Placówką zarządza właściciel, który jest jednocześnie kierownikiem medycznym oraz prezesem zarządu.
Personel:
W placówce zatrudnieni są:
lekarze dentyści,
lekarze medycyny,
Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą
BodyCareClinic obecnie nie posiada stałej współpracy z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą. Pełen zakres wykonywanych świadczeń, jak i opieka pozabiegowa nad pacjentami odbywa się w ramach Poradni Medycyny Estetycznej
III. PRZEBIEG PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
Rejestracja pacjentów odbywa się poprzez:
telefoniczny kontakt z recepcją,
system rejestracji online,
osobiste zgłoszenie się w placówce.
Zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych:
Konsultacje i diagnostyka
Konsultacje lekarskie przed zabiegami estetycznymi (ocena stanu skóry, kwalifikacja do zabiegów).
Diagnostyka problemów skórnych (przebarwienia, blizny, zmarszczki, utrata jędrności).
Ocena przeciwwskazań do zabiegów medycyny estetycznej.
Zabiegi regeneracyjne i anti-aging
Mezoterapia igłowa i bezigłowa
Terapia osoczem bogatopłytkowym (PRP)
Peelingi medyczne
Zabiegi z użyciem toksyny botulinowej
Zabiegi wypełniające i modelujące
Laseroterapia
Laserowe usuwanie przebarwień i zmian naczyniowych.
Laserowa redukcja blizn i rozstępów.
Fotoodmładzanie skóry – poprawa kolorytu i struktury skóry.
Leczenie problemów dermatologicznych i blizn
Terapia trądziku aktywnego i blizn potrądzikowych
Leczenie rozstępów – terapia łączona
Zabiegi na skórę głowy – leczenie łysienia i wypadania włosów
Opieka pozabiegowa
Zalecenia dotyczące pielęgnacji skóry po zabiegach.
Monitorowanie efektów terapii estetycznej.
Dokumentacja medyczna:
Dokumentacja medyczna prowadzona jest w formie papierowej.
Pacjenci podpisują zgodę na zabiegi w formie papierowej przed przystąpieniem do świadczenia usługi.
Dostęp do dokumentacji medycznej:
Pacjenci mogą złożyć wniosek o wydanie dokumentacji medycznej.
Dokumentacja jest wydawana zgodnie z terminami i zasadami określonymi w obowiązujących przepisach prawa.
Dokumentacja medyczna wydawana jest pacjentowi nieodpłatnie
Godziny otwarcia:
Od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 20:00
Zasady płatności:
Świadczenia zdrowotne realizowane są odpłatnie.
Dostępne formy płatności:
gotówka,
karta płatnicza,
przelew bankowy,
BLIK,
Mediraty (ratalny system płatności za usługi medyczne).
Aktualny cennik dostępny jest w recepcji placówki oraz na stronie www.bodycareclinic.pl/cennik
IV. PRAWA PACJENTÓW
Każdy pacjent ma prawo do:
świadczeń zdrowotnych zgodnych z aktualnym stanem wiedzy medycznej,
poszanowania godności i intymności w trakcie świadczenia usług,
uzyskania informacji o swoim stanie zdrowia, proponowanym leczeniu i jego konsekwencjach,
zgłaszania uwag i skarg dotyczących udzielanych świadczeń.
Pacjent zobowiązany jest do:
przestrzegania regulaminu placówki,
terminowego regulowania należności za usługi,
dostarczania rzetelnych informacji dotyczących swojego stanu zdrowia.
V. POLITYKA REKLAMACJI
Reklamacje dotyczące świadczonych usług mogą być składane pisemnie w recepcji placówki lub drogą elektroniczną.
Reklamacja powinna zawierać:
imię i nazwisko pacjenta,
datę świadczenia usługi,
szczegółowy opis zastrzeżeń.
Reklamacje rozpatrywane są w terminie do 14 dni roboczych od daty wpłynięcia wniosku.
W uzasadnionych przypadkach BodyCareClinic może zaproponować korektę usługi lub inne formy rekompensaty.
VI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Regulamin organizacyjny obowiązuje od dnia jego zatwierdzenia.
Wszelkie zmiany w regulaminie wymagają zatwierdzenia przez kierownika podmiotu leczniczego.
Regulamin jest dostępny w siedzibie placówki oraz może być udostępniony pacjentom na ich żądanie.